2 жовтня 2008 р. на базі Одеського професійного ліцею будівництва та архітектури проведено засідання обласної методичної секцій викладачів історії та географії на тему: “Нові підходи до вивчення історії та географії” з метою удосконалення викладання історії та географії, на якій викладач історії ОПЛБА Піщенко Н.А. поділилась досвідом проведення уроків та позакласних виховних заходів з всесвітньої історії та історії України за допомогою комп’ютерної програми Intel, розповіла про забезпечення кабінету історії в ОПЛБА та звітувала про методичну роботу секції викладачів суспільних дисциплін ОПЛБА.
Викладач історії ОПТУМ Фурнік А.І. виступив з докладом на тему: „Індивідуальний підхід викладача та роль учнівського колективу у формуванні громадянськості учнів на уроках історії”.
Нестеренко Т.М. – викладач історії ОПТАУ з власного досвіду привела приклади, як ефективніше використовувати краєзнавчий матеріал на уроках суспільствознавчого циклу. Завдяки краєзнавчій роботі учні всебічно вивчають рідний край, розвивають свій світогляд, формують громадянську свідомість, набувають навичок дослідника, вчаться критично мислити.
Майорова Н.П. – викладач історії ЦПАЛ продемонстрували використання тестів, історичних диктантів, карток тощо при проведенні тематичної атестації. Використання інтерактивних засобів (тобто засобів взаємодії зі світом) передбачає здатність користуватися інтерактивно: мовою, символами та текстом; знаннями та інформацією; новими технологіями
Окрім вказаних, на секції були розглянуті питання викладання предметів історії та географії у 2008 – 2009 н.р. Кількість годин на вивчення історії та географії у 2008/2009 навчальному році залишилась такою ж як і минулого року. Вивчення всесвітньої історії та історії України доцільно синхронізувати. В організації навчального процесу в новому навчальному році слід звернути увагу на можливі основні шляхи поліпшення якості змісту освіти На виконання Указу президента України від 28 березня 2007 року № 250/2007 „Про заходи у зв’язку з 75-ми роковинами Голодомору 1932 – 1933 років в Україні”, доручення Президента України від 15.11.2006 року № 1 – 1/218 та Плану заходів на 2007 – 2008 роки у зв’язку з 75-ми роковинами Голодомору 1932 – 1933 років в Україні у 2008 році проводиться Всеукраїнський патріотичний конкурс „вчинених дій” щодо вшанування пам’яті жертв Голодомору 1932 – 1933 років „Голодомор 1932 – 1933 років. Пам’ять народу”.
Курс „Економічна і соціальна географія світу” покликаний сприяти формуванню системи знань про територіальну організацію світового господарства, світовий географічний простір та загально планетарні процеси його розвитку; розумінню географічних аспектів найважливіших сучасних соціально – економічних проблем людства. Уже на перших уроках географії варто показати учням роль європейських цінностей у житті українського суспільства, допомогти учням усвідомити поняття „Європейська цивілізація”, „індустріальна цивілізація”, „демократія”, „постіндустріальна (інформаційна) епоха”, „глобалізація”. Працюючи з поняттям „глобалізація”, наголошуємо на об’єктивному характері цього процесу, показуємо як його позитивні, так і негативні риси.
Обговорювались і питання підготовки учнів до зовнішнього оцінювання, яке запроваджується з метою забезпечення рівних прав громадян країни на здобуття вищої освіти. Готуючись до участі в зовнішньому оцінюванні, доцільно використовувати інформаційні матеріали попередніх років, інші посібники з тестовими завданнями, рекомендовані Міністерством освіти і науки України. Взагалі, чим частіше учень буде працювати із завданнями у формі тесту, швидше навчиться правильно заповнювати бланк відповідей, тим більше шансів у нього буде отримати високі результати під час зовнішнього оцінювання.
|