26 лютого 2009 року на базі Коледжу Одеського державного інституту вимірювальної техніки методистами Навчально-методичнного центру професійно-технічної освіти вперше проводилось об’єднане засідання методичної комісії викладачів зарубіжної літератури ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації Одеської області та методичної секції викладачів зарубіжної літератури професійно – технічних навчальних закладів Одеської області.
Цікава для всіх присутніх тема засідання: «Проблеми естетики та філософії художніх напрямів ХХ ст». Адже на вивчення цієї теми програмами виділяється обмежена кількість годин, а об’єм інформації вмістити у виділений час практично неможливо. Тому обмін досвідом викладачів зарубіжної літератури ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації та професійно – технічних навчальних закладів Одеської області мав принести неоціненну користь: виявлення нових ефективних методик викладання та зацікавлення учнів предметом. Ні для кого не таємниця, що телебачення та Інтернет для учнів більш цікаві та бажані друзі ніж книга – сучасна молодь читати не любить. Як же вивчати твори письменників? Про це і говорилось на засіданні.
Відкрила засідання Сергієва Н.М. – голова методичної комісії викладачів зарубіжної літератури ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації Одеської області.
Ректор Одеського державного інституту вимірювальної техніки – Коломієць Л.В у своєму виступі наголосив, що починаючи з 2008 року вступ до інституту проводиться тільки за результатами зовнішнього незалежного оцінювання, але учні які закінчили професійно – технічний навчальний заклад за тією з спеціальністю, яку дають в коледжі, будуть прийняті на другий курс без проходження ЗНО.
Директор навчально – методичного центру професійно – технічної освіти в Одеській області – Корчевський О.Е. визначив місце загальної середньої освіти в підготовці кваліфікованих кадрів для народного господарства, наголосив про неможливість вмістити великий об’єм інформації в ту кількість годин, які виділені на вивчення предмету «Зарубіжна література»
Сергієва Н.М. – викладач вищої категорії, викладач – методист Одеського педагогічного коледжу Південноукраїнського державного педагогічного університету ім. К.Д.Ушинського виступила з докладом на тему: «До питання про витоки нових явищ у мистецтві ХХ століття». Мистецтво постмодерну за своєю природою є фрагментарним, дискретним, електичним. Автори не намагаються відтворити справжню дійсність, - це навіювання дійсності. Успіхи романів цього періоду зумовлені рідкісним збігом з умонастроєм і смаками читацького загалу. А умонастрій й смаки ці варто, звичайно ж, назвати „постмодерністськими”
Бідніченко Т.Г. – викладач вищої категорії коледжу Одеського державного інституту вимірювальної техніки у своєму докладі на тему: «Постмодернізм: сучасність та перспективи» розповіла про те, що постмодернізм – це перш за все особливе світосприйняття, духовний стан, що характеризує кризову епоху. Для цього стану характерні відчуття розчарованості, розгубленості, відчаю, вичерпності буття. Постмодернізму притаманна певна циклічність, він виникає у різні періоди розвитку культури внаслідок своєї специфічної еклектичності, синтезу традиційного і новаторського, а також кризовості відчуття, що характерне для будь-якої зміни епох.
Дереновська О.П. – викладач вищої категорії Савранського професійно – технічного аграрного училища представила методичні матеріали для вивчення роману П.Зюскінда «Запахи. Історія одного вбивці». Викладач дає домашнє завдання учням представити роман, персонажів або їх вчинки у вигляді презентації. Як писав Ф.Ані: „Герої Зюскінда мають щось таке, чого у глибині душі ми жадаємо: свободу, незалежність від умовностей натовпу, від повсякденності, гомону життя. Персонажі втілюють ті прагнення, які пробуджують у нас під час читання його творів. Він дарує нам „аромат літератури””
Про художню структуру, характери персонажів, провідні мотиви та композицію роману К.Рансмайра «Останній світ» розповіла Медюк Г.А. – викладач вищої категорії Ананьївського професійного аграрного ліцею. В цьому романі ідея метаморфоз постає концептуальним образом постмодерністської поетики з її запереченням системи, грою з попередніми текстами, багатоверсійністю, балансуванням на межі ілюзії та реальності. Загадкова, містична, „трансцендентна” постать Овідія, що так і не з’являється серед персонажів роману, є символ постмодерністської ідеї „зникнення автора”, образ Поета доби змін.
Галка Г.А. – викладач вищої категорії Татарбунарського професійно – технічного аграрного училища виступила з доповіддю з досвіду роботи на тему: „Адаптація культурологічного та семіотичного аналізу роману У.Еко «Ім’я троянди»”. Роман, побудований за розважально – детективною фабулою, насправді досліджує глибокі історико – філософські проблеми, веде шляхами роздумів про сутність та механізми пізнання, моральні та світоглядні засади людства. Різні версії побудови роману перетинаються у ключових позиціях – за видимим світом речей стоїть незрима ідея, що втілена у знак – ім`я – слово.
Всі викладачі могли висловити свої враження у анонімних анкетах.
|